In mybook® Car Collection (edit)

Added to your car collection.
Removed from mybook!

We took this business out of your car collection.

Our Family Serving Yours

General Info
Gilchrist Golf Cars offers a large variety of new, used or refurbished golf cars and carts, electric or gas, and parts, accessories, rentals, enclosures, and service. We take tremendous pride in building the most reliable golf car you can find on the market. We know how important it is to have your car operating correctly, and we make every effort to make that happen. Whether you are looking to purchase a cart for the first time, trade in your golf cart in order to upgrade, service or repair your existing cart, or schedule a rental for an event, Gilchrist Golf Cars is eager to provide you our excellent customer service. If you are an existing customer, thank you, and if you are considering us, please stop by or give us a call. We know you will be pleased you did.
BBB Rating
A+
BBB Rating and Accreditation information may be delayed up to a week.
Hours

Regular Hours

Extra Phones

Toll free: (877) 625-2304

Services/Products
Golf Cars and Carts Street-legal LSV Street-legal NEV Club Car LSV Parts Accessories Enclosures Rentals Sales Service Mobile Service Trucks
Brands
Authorized Club Car LSV dealer, Authorized Yamaha dealer
Payment method
check, debit, discover, visa, mastercard
Categories
Golf Cars & Carts, Golf Cart Repair & Service, Utility Vehicles-Sports & ATV's, Electric Cars, Rental Service Stores & Yards
Other Information

Parking: Street

Banner

COUPONS & DEALS

No coupons available

Reviews

Hi there!
Rate this business!
First-classBetter than mostAbout what I expectedNot the worst...Disappointing
Click to Rate
Share Review

Like this review? Share it on your social network to get the word out!

Derek G.

09/25/2014

Overall

Business response to Jackie H.: While we understand the frustration that results when one's golf car fails, we respectfully disagree with this customer. The first time the customer had indicated problems with her car was in 2010. After we installed batteries and the car continued to have issues, we provided 3 hours labor at no charge to diagnose, adjust, and solve a potentiometer problem. The customer's statement that we told her there was "nothing we can do about it" is simply not true, which is clearly supported by our client records and invoice. We went the extra mile to help the customer, at our expense.



The customer scheduled a service call 4 years later for her 25-30 year old Melex; the car did not run on-site, had 3 flat tires, and the batteries were weak and 4 years old. We told her it was likely the batteries but we couldn't be certain since we couldn't drive the car since it had one tire off the rim and the batteries were under-charged. We suggested that we bring in the car for a full diagnostic, for which the customer chose not to and instead she paid our minimal service call fee of $50.



The customer then decided to purchase her own batteries and have a full diagnostic done elsewhere. The customer then demanded that we refund her for the service charge and threatened to take us to small claims court for not refunding our $50 service call fee. When we explained that we could not refund the nominal fee the customer became hostile and has chosen to vent at this site, the BBB, and elsewhere. We then provided the BBB our documentation and they have since closed the case and noted that they agree that we handled the situation correctly.

Jackie H.

09/23/2014

Overall

wish I could rate them less than one star. This is the worst company to use. They lack knowledge, accountability and customer service. We were having problems with our golf cart and contacted them. they told us it was a battery and charged us $900 for batteries and service. Once they delivered the golf cart it still didn't work. We found out it was a different part and had it fixed. When I contacted them they said there was nothing they can do about it. Second time we had issue I called them (which I should of known better) they came in and charged us $50 to diagnose the problem. They once again told us it was the battery. This time we went to Costco and purchased and installed batteries. Once again batteries were not an issue. we called another company and they informed us it was the motor not the batteries. I called Gilchrist and asked for my diagnostic fee back since they did not diagnose it correctly. they told me too bad they will not refund the fee and that I should take them to court. I am taking them to court and have reported them to better business bureau.



Do Not use these guys. they are very incompetent and should not be in business.

Feedback