Write a Review

In mybook® Services Collection (edit)

Added to your services collection.
Removed from mybook!

We took this business out of your services collection.

Sponsored Links
Hours

Regular Hours

MonClosed
SunClosed

Payment method
discover, check, amex, visa, all major credit cards, mastercard
Neighborhoods
West Side, Grant Ferry
AKA

Salon Rouge & Spa

Categories
Day Spas, Beauty Salons
Other Information

Parking: Street, Lot, Private

Bike Parking: Yes

Wheelchair Accessible: No

Price Range : Average

By Appointment Only: No

Good for Kids: Yes

Coupons

No deals available. Claim this business to add deals.
Claim this business

Reviews

Hi there!
Rate this business!
First-classBetter than mostAbout what I expectedNot the worst...Disappointing
Click to Rate
Share Review

Like this review? Share it on your social network to get the word out!

12/11/2013

Overall

TERRIBLE EXPERIENCE!! ANDREW (THE OWNER) HACKED MY HAIR!! HE CHOPPED IT ALL UP - MY HAIR IS ALL DIFFERENT LENGTHS- JUST A MESS!! IT'S GOING TO TAKE ATLEAST A YEAR TO GROW IT OUT TO A LENGTH WHERE I CAN HAVE IT EVENED OUT. STAY AWAY FROM ANDREW!! HE'S ARROGANT AND DOES NOT GIVE YOU THE COLOR AND CUT YOU WANT. INSTEAD, HE DOES WHAT HE WANTS. HE IS OUT OF CONTROL!! APPARENTLY, I AM NOT ALONE - READ THE REVIEWS . . .

09/29/2011

Provided by Citysearch - 
Overall
Poor Customer Service

I called Salon Rouge this afternoon with a request to speak to the owner before booking my service. The receptionist, Mark, told me that the owner was busy in a disgruntled and hostile tone. I inquired if it is better to e-mail the owner and Mark replied, ""NO, you're going to have to call back!"" I asked if there was a more convenient time to reach the owner and Mark replied, ""you're just going to have to keep calling back because he's busy, all day with customers!"" Not only did Mark treat me discourteously but his unprofessional; nonchalant tone left an impression on me. The poor customer service is a factor in my refusal to patronize Salon Rouge. First impressions speak volumes. Further, Mark had no idea that I was looking for a local spa to write a beauty piece on and asked to speak to the owner so that he could recommend a service and therapist.

09/20/2009

Provided by Citysearch - 
Overall
Awesome Salon

Salon Rouge is not only a trendsetting Salon, but a warm, friendly place to go for your beauty needs. Everyone is very attentive, professional and friendly. They take their time to be sure you have gotten exactly what you wanted. My 2 teenage daughters and I go there and have been very satisfied. And we all know how hard it is to satisfy a teenager.

09/20/2009

Provided by Citysearch - 
Overall
I'm sorry you were not satisfied

I am sorry you had a bad experience at Salon Rouge. We take great pride in giving our customers the best service at a competitive Elmwood Village price. The owner and staff go above and beyond to make sure all of the clients leave with a satisfying salon experience. If there is a client who isn't completely happy, we will do our best to attend to their needs. At Salon Rouge the customer's experience is always our top priority.

09/14/2009

Overall
Worst Salon Experience of My Life

Two of my friends got great haircuts from Salon Rouge, and trying to save a little money I gave it a try (I had called in and they had told me a cut & color would cost $65). The place was a MESS, I don't think it had EVER been cleaned...hair dye everywhere, the towels they used were stained from colorings and bleach. Besides that, the service was sloppy, Lauren splattered hair dye on my purse (ruining it, obviously); as well as on my face... something you'd expect from a do-it-yourself.

As far as the actual haircut/color....I was very straight-forward when I told her I wanted the same hair color (a light blonde), yet somehow she dyed my hair chocolate brown with strawberry-blondish highlights. It looks dramatic and almost "emo", when I had clearly said a natural look.

When I went to pay, she told me I owed $100, and when I asked why it was different than what I was told when I booked the appointment, she told me it was because she had done highlights and lowlights....I HAD NEVER ASKED FOR THAT, and she had never informed me of price changes. For that price, I could have stayed at my usual salon where it is CLEAN and he listens to what I want!

I was there for MORE THAN FOUR HOURS, and when I finally got out, I had to rush home to scrub the hairdye off my face before going to work!

I have been to multiple salons, and Salon Rouge is the most unprofessional, sloppy establishment I have ever set foot in. It is a terrible excuse for a "salon".

claimed iconBusiness Response07/24/2010

I am extremely sorry the experience was awful for you, it seems there was a great lack of communication. I misunderstood the friend you were referring to when you said you wanted her hair- I have a lot of Katies that come to me. As for the price change... You were told just a cut and color was $65, and I did not know you were quoted any price at all. You wanted blonde added, which requires highlights. A cut, color, & highlight starts @ 95. When you expressed your distaste after I finished, I offered, free of charge, to make you much blonder that day or your next convenient time. You declined. You came back the next day and were given a FULL refund with apologies for not leaving you satisfied. Sorry again for the miscommunication.

This listing has been claimed by a business representative.

01/16/2009

Provided by Citysearch - 
Overall
Horrible Place!!!!!

I went to this salon thinking that since it was on Elmwood Avenue that they would be more modern etc. I was visiting my family and my regular salon is out of state. I actually took a picture with me just to make sure that there ws no misunderstandings. What I wanted and what I got was very different. I did not get the owner but I got a woman who clearly did not know what she was doing. She hacked away at my hair and it was ruined. She did not listen to one word I said and she acted like she was so knowledgable about style. This place is just crappy. Do not waste your money or your time here.

08/09/2008

Provided by Citysearch - 
Overall
Terrible! Beware!!

At first, I thought this would be a lovely salon to go to. The owner, Andrew, seemed very welcoming on the phone and understanding that my long hair was something I cherished. Let me stress, WAS!! He hacked away at my hair into this hideous Elvira looking mess! Two days later, as I write this, I still get teary eyed thinking of how long this is going to take to grow out. I've searched through my hair for the pieces upon pieces of short hair that has GREATLY reduced the natural thickness of my hair. I don't understand why someone would cut away so much to remove natural volume, only to make short pieces to ADD volume!? I'm trying to cope with this haircut and I can't. I'm considering going to another salon for tips on how to feel confident as it grows out. I'm absolutely, positively devastated with this haircut. I regret ever going to Salon Rouge OR sitting in Andrew's seat. I can't believe how he hacked my beautiful thick hair into an awful POOFY mess!!!

12/27/2007

Provided by Citysearch - 
Overall
A great salon!

I have been visiting this salon for many years and have never left unsatisfied. My hair is always cut exactly as I request and exceeds expectations. And, I am constantly changing my hair, updating it to the latest ""in"" styles. They are very accomidating and carry a wide range of products. I have also received other hair services, waxing, mani & pedicures. A great salon & highly recommended!!!

07/01/2006

Provided by Citysearch - 
Overall
Abusive treatment, hideous haircut, dispicable service

I entered this salon, which now goes by the name of ""salon rouge"" with long , thick locks that had taken 3 years to grow out, and had been intended to be donated to locks of love sometime in the near future. The owner. Andrew Brown who was both arrogant and overflowing with anti-semetic banter, gave me the most hideous hair cut of my life. Assuring me he would snip minimully, this fool hacked out huge chuncks of my hair thinning it out to nearly nothing, and leaving my ends awully uneven. When I callled the next day to request he do something to correct this, he scolded me, and then hung up on me. Consumer beware.

Sponsored Links
We just redesigned yp.com! Do you like it?
× Not a Fan

× Thank You!

Feedback